2017: Leiden Asia Year. Kom met ideeën!

Het Leiden Asia Year komt eraan. 2017 staat bij de universiteit en in de stad helemaal in het teken van Azië . Heb je ideeën om het programma nog mooier te maken? Meld ze bij de universiteit!

Asian Library

Op 14 september 2017 opent de nieuwe Asian Libary, een unieke bibliotheek van de universiteit met een enorme rijkdom aan schatten over Azië. Ruim 30,5 kilometer boeken, prenten, brieven, manuscripten, foto’s en kranten liggen er straks om te bestuderen en te bekijken. De Asian Library huist in een nieuwe verdieping die bovenop de Universiteitsbibliotheek aan de Witte Singel is gebouwd.

Danser Haruki Matsumoto

Een jaar vol Aziatische cultuur

Ter gelegenheid van deze nieuwe Asian Libary organiseert de universiteit samen met musea en andere culturele instellingen in de stad een jaar bomvol unieke evenementen, voorstellingen en tentoonstellingen over Azië in Leiden. Meer weten? Ga naar de website. Die wordt nog dagelijks aangevuld met nieuwe evenementen. Je kunt ook op facebook kijken: leidenasiayear.

Denk mee!

De universiteit vraagt studenten mee te denken en nitiatieven of ideeën aan te melden. Ben je zelf van Aziatische afkomst en/of volg je een studie over Azië? Denk mee en kom met ideeën. Maar ook andere studenten zijn van harte uitgenodigd mee te denken.

Dat kan via Rosalien van der Poel, projectleider van het Leiden Asia Year: r.h.m.van.der.poel@bb.leidenuniv.nl, 071 527 31 45.