Gastcollege prof. dr. Marius Pretorius: kleine ondernemers in Zuid-Afrika

In het kader van internationale samenwerking op het terrein van turnaround management zal prof. Marius Pretorius samen met dr. Ingrid Le Roux een gastcollege verzorgen ten behoeve van het vak Entrepreneurship and Innovation.

Beide zijn werkzaam bij de University of Pretoria, Faculty of Economic and Management Sciences, Department of Business Management.

Dit gastcollege, op dinsdag 26 september a.s. zal de strategie en marketing van kleine ondernemingen in Zuid-Afrika behandelen. Ook worden vragen over de problematiek bij het opzetten van een onderneming in Zuid-Afrika  behandeld.

De onderzoeksinteresse van prof. Pretorius betreft business strategy, leadership, turnaround management en business rescue. Dr. Le Roux is heeft als onderzoeksinteresse entrepreneurship, creativiteit en management van kleine ondernemingen. Het bezoek vindt plaats in het kader van een onderzoekssamenwerking met TRI Leiden (Turnaround, Rescue & Insolvency Leiden).