Grotius Centre and Nuremberg Academy sign partnership agreement

Grotius Centre en Nuremberg Academy tekenen overeenkomst in bijzijn koning

Op 14 April 2016 hebben professor Carsten Stahn, programmadirecteur van het Grotius Centre for International Legal Studies in Den Haag, en Bernd Borchardt, directeur van de International Nuremberg Principles Academy, een partnerovereenkomst gesloten.

Onder toeziend oog van Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander en Hare Majesteit Koningin Máxima sloegen het Grotius Centre en de Nuremberg Academy de handen ineen op het gebied van ‘international criminal justice’. De overeenkomst werd ondertekend in de historische “Saal 600”, de rechtszaal waar de Processen van Neurenberg werden gehouden na de Tweede Wereldoorlog. De samenwerking tussen het Grotius Centre en de Nuremberg Academy zal zich focussen op de verankering van het internationale recht in de nationale rechtsorde. Professor Stahn overhandigde Zijne Majesteit Willem-Alexander het boek ‘The International Criminal Court and Complementarity: From Theory to Practice’ (Cambridge University Press, 2011), dat dient als basis voor een gezamenlijk onderzoeksproject van de twee instellingen.