Samenwerking steunpunten en Stichting Technasium

De Stichting Technasium en onze 2 Steunpunten gaan op korte termijn verkennen hoe zij een samenwerking op kunnen starten. Dat is bijzonder goed nieuws voor scholen die lid zijn van onze steunpunten én een Technasium school zijn.

We gaan onderzoeken of we in de Professionele Leergemeenschappen, ook wel DOT genaamd, in 2016 bijeenkomsten kunnen opzetten voor Havo en VWO leraren gekoppeld aan curriculumonderdelen van het Technasium. Het is goed denkbaar dat de leiding hiervoor komt liggen bij de Stichting Technasium en dat zij hiervoor deskundigen beschikbaar stellen. Wij zien vanuit de steunpunten een win-win situatie ontstaan. Op termijn gaan de steunpunten beoordelen of zij ook kunnen ondersteunen in de leerling-activiteiten.