Dr. Rico Sneller medeoprichter organisatie APGC

Het initiatief voor de organisatie Alternative Approaches and Global Concerns (APGC) is geboren uit een reeks conferenties over terrorisme, religie, geweld en ethiek aan weerszijden van de Atlantische Oceaan. Dr. Rico Sneller, Leids Instituut voor Godsdienstwetenschappen, is medeoprichter.

Initiatiefnemers

APGC is een organisatie die zich wil inzetten om beleidsmakers te faciliteren met multidisciplinaire en academische impulsen. Het project werd met collega's Dr. Mahmoud Masaeli (Saint Paul University in Ottawa) en Dr. Jalil Roshandel (East Carolina University) in het leven geroepen. Het project wordt tevens ondersteund door Prof.dr. Beatrice de Graaf, ook van de Universiteit Leiden.

Rico Sneller is binnen de organisatie vertegenwoordiger voor 'Europa' en probeert relaties te leggen met Europese connecties. Onder andere het Centre for Counter-Terrorism in Den Haag, onderdeel van de Universiteit Leiden, heeft medewerking toegezegd.

Alternative Approaches and Global Concerns

APGC wordt wereldwijd ondersteund door academici en wetenschappelijke instellingen met een interdisciplinaire achtergrond (sociale wetenschappen, filosofie, godsdienstwetenschappen, e.d.). De organisatie houdt zich onder andere bezig met het werk van academici bevorderen en het faciliteren van een globaal netwerk voor wetenschappers en instituten met een interesse voor het analyseren, oplossen en reageren op wereldwijde vraagstukken. Ook geeft APGC workshops en trainingen.

De leden van APGC wijden zich aan een dialoog over kwaliteit van leven in een tijdperk van globalisering, het begrijpen en verkrijgen van nieuwe ideeën over wereldwijde problematiek en het bieden van 'policygericht' consult voor zowel nationale en internationale instituten.