Sjoerd Verduyn Lunel kiest voor wiskunde en Life Sciences

In navolging op zijn keuze om terug te keren naar het onderwijs en onderzoek zal Prof.dr. Sjoerd Verduyn Lunel in de zomer van 2013 zijn werkzaamheden als hoogleraar voortzetten bij de faculteit Bètawetenschappen in Utrecht. Hij volgt daar prof.dr. Odo Diekmann op in de leerstoel voor Toegepaste Analyse.

Verduyn Lunel zal de Utrechtse Life Sciences verder uitbouwen met zijn expertise op het terrein van dynamische systemen, differentiaalvergelijkingen en hun toepassingen in de levenswetenschappen. De inhoudelijke banden met Leiden blijven bestaan door samenwerking met de diverse Leidse initiatieven op het gebied van de Life Sciences zoals het Cell Observatory, het LIBC en met het LUMC. Verduyn Lunel is nog tot september 2012 werkzaam als decaan van de faculteit Wiskunde en Natuurwetenschappen.