Masterstudent Evert van Nieuwenburg ontvangt Hendrik Casimir-prijs bij natuurkunde

Evert van Nieuwenburg en Rianne van den Berg hebben beiden de Hendrik Casimir prijs gekregen. De prijs werd uitgereikt door Rommert Casimir, de zoon van Hendrik Casimir. De prijzen werden toegekend vanwege de uitzonderlijke resultaten die beide studenten hebben geboekt tijdens hun masteropleiding Physics in Leiden en Delft.

De uitreiking was in de Gorterzaal van de Universiteit Leiden en werd bezocht door vier leden van de Casimir familie, door familie en vrienden van de prijswinnaars en een delegatie van de staf van de Casimir Research School. De prijzen worden jaarlijks uitgereikt en bestaan uit een certificaat en een bedrag van € 750 voor iedere winnaar. De prijs wordt gefinancierd door een dotatie van mevrouw Josina Casimir-Jonker, de weduwe van de beroemde Hendrik Casimir.