Terry Mostert
Docent
- Naam
- T.M.M. Mostert MSc
- Telefoon
- +31 71 527 2727
- t.m.m.mostert@fsw.leidenuniv.nl
Korte CV
Na haar bachelor Pedagogische Wetenschappen aan de Vrije Universiteit in Amsterdam heeft Terry Mostert (MSc) de master Onderwijswetenschappen gevolgd aan de Universiteit Leiden. Binnen haar opleiding heeft zij onderzoek gedaan naar de onderwerpen: Executief functioneren, reken-wiskundeonderwijs en hoogbegaafdheid.
Sinds augustus 2016 is Terry werkzaam als docent bij de programmagroep Onderwijswetenschappen van Pedagogische Wetenschappen. Zij begeleidt daar verschillende werkgroepen van studenten Pedagogische Wetenschappen en tutoraten van studenten van de Academische PABO. Tevens begeleidt en coƶrdineert zij onderzoek naar het reken-wiskundeonderwijs voor het bachelorscriptieonderzoek van de Academische PABO. Daarnaast ondersteunt zij de universitair docenten binnen onderwijs en onderzoek.
Relevante links
Docent
- Faculteit der Sociale Wetenschappen
- Instituut Pedagogische Wetenschappen
- Onderwijswetenschappen
- Mostert T.M.M. & Hickendorff M. (2023), Pizzas or no pizzas: an advantage of word problems in fraction arithmetic?, Learning and Instruction 86: 101775.
- Hickendorff M., Mostert T.M.M., Van Dijk C.J., Jansen L.L.M., Van der Zee L.L. & Fagginger Auer M.F. (2019), Wat werkt (niet) in het reken-wiskundeonderwijs? Review van wetenschappelijk onderzoek naar de samenhang tussen het onderwijsleerproces en reken-wiskundeprestaties van leerlingen in het basisonderwijs, Volgens Bartjens - ontwikkeling en onderzoek 38(3): 41-49.
- Hickendorff M., Mostert T.M.M., Dijk C.J. van, Jansen L.L.M., Zee L.L. van der & Fagginger Auer M.F. (2018), Basiskwaliteit Nederlands rekenonderwijs is goed, Basisschoolmanagement 32(6): 4-7.
- Hickendorff M., Mostert T.M.M., Van Dijk C.J., Jansen L.L.M., Van der Zee L.L. & Fagginger Auer M.F. (2017), Rekenen op de basisschool. Review van de samenhang tussen beïnvloedbare factoren in het onderwijsleerproces en de rekenwiskundeprestaties van basisschoolleerlingen: Universiteit Leiden.