Mi-Lan Woudstra
Universitair docent
- Naam
- Dr. M.J. Woudstra
- Telefoon
- +31 71 527 5439
- m.j.woudstra@fsw.leidenuniv.nl
- ORCID iD
- 0000-0002-7591-7919
Mi-Lan Woudstra werkt als docent bij het Instituut Pedagogische Wetenschappen van de Universiteit Leiden.
Meer informatie over Mi-Lan Woudstra
Korte CV
- Docent Pedagogische Wetenschappen (2021 – heden)
- Promovendus binnen de programmegroep Opvoeding en ontwikkeling, Leiden University. Proefschrift: Partners, parents, and childrearing beliefs. Promotoren: Prof. dr. J. Mesman and Prof. dr. L. R. Alink (2022)
- Onderzoeks- en onderwijsmedewerker binnen de programmagroep Opvoeding en ontwikkeling, Leiden University (2014-2015).
- Onderzoeks- en onderwijsmedewerker binnen de programmagroep Opvoeding en ontwikkeling, Leiden University Research project: "Boys will be boys" (2014).
- Master child and family studies, cum laude, Leiden University (2012-2014).
- Premaster Education and child studies, Leiden University (2011-2012).
- Bachelor talen en culturen van China, Leiden University (2007-2010).
Subsidies
- Jo Kolk Study Fund. Study trip to College of Psychology and Sociology, Shenzhen University.
Onderwijsvaardigheden
- Inleiding in de ontwikkelingspsychologie
- Observatie van interacties binnen gezinnen
- Praktische Pedagogiek
- Forensische aspecten van kindermishandeling
- Bachelor Projecten
- Master scripties
- Stagebegeleiding
- Trainen codeurs voor observatie van ouder-kind interacties (o.a. sensitiviteit en disciplineergedrag van ouders en ongehoorzaamheid van kinderen)
- Diverse statistische vakken
- Diverse vakken gericht op de ontwikkeling van academische vaardigheden
Universitair docent
- Faculteit der Sociale Wetenschappen
- Instituut Pedagogische Wetenschappen
- Opvoeding en Ontwikkeling
- Li W., Nefs H.T., Emmen R.A.G., Woudstra M.J., Branger M.C.E., Wang L., Alink L.R.A. & Mesman J. (2023), Does parental autonomy support mediate the relation between parent and infant executive function? : A study of mothers and fathers in the Netherlands and China, Infant Behavior & Development 71: 101833.
- Woudstra M.J. (1 februari 2022), Partners, parents & childrearing beliefs: couple satisfaction during the transition to parenthood and attitudes towards child maltreatment across countries and caregivers (Dissertatie. Leiden Institute of Education and Child Studies, Faculty of Social and Behavioural Sciences, Leiden University). Promotor(en) en copromotor(en): Mesman J. & Alink L.R.A., Emmen R.A.G.
- Li W., Emmen R.A., Woudstra M.L.J., Branger M.C.E., Wang L., Alink L.R.A. & Mesman J. (2022), The role of grandparental sensitivity and parental sensitivity in infant cognitive development in China: a pilot study, Journal of Child and Family Studies 31: 2986-2996.
- Li W., Devine R.T., Ribner A., Emmen R.A.G., Woudstra M.L.J., Branger M.C.E., Wang L., Ginkel J. van, Alink L.R.A. & Mesman J. (2022), The role of infant attention and parental sensitivity in infant cognitive development in the Netherlands and China, Journal of Experimental Child Psychology 215: 105324.
- Woudstra M.J., Emmen R.A.G., Alink L.R.A., Wang L., Branger M.C.E. & Mesman J. (2021), Attitudes about child maltreatment in China and the Netherlands, Child Abuse & Neglect 112: 104900.
- Mesman J., Branger M., Woudstra M., Emmen R., Asanjarani F., Carcamo R., Hsiao C., Mels C., Selcuk B., Soares I., Van Ginkel J.R., Wang L., Yavuz M., Alink L.R.A. & (2020), Crossing boundaries: A pilot study of maternal attitudes about child maltreatment in nine countries, Child Abuse & Neglect 99: e104257.
- Woudstra M.J., Ginkel J. van, Branger M.C.E., Emmen R.A.G., Alink L.R.A., Asanjarani F., Carcamo R., Hsiao C., Mels C., Selcuk B., Soares I., Wang L.M., Yavuz M. & Mesman J. (2020), Dataset on maternal attitudes about child maltreatment in nine countries using a Q-sort methodology, Data in Brief 30: 105396.
- Woudstra M.L., Ginkel J. van, Branger M., Emmen R., Alink L., Asanjarani F., Carcamo R., Hsiao C., Mels C., Selcuk B., Soares I., Wang L.M., Yavuz M. & Mesman J. (2020), Dataset on maternal attitudes about child maltreatment in nine countries using a Q-sort methodology, Data in Brief 30: 105396.
- Li W., Woudstra M.J., Branger M.C.E., Wang L., Alink L.R.A., Mesman J. & Emmen R.A.G. (2019), The effect of still-face paradigm on infant behavior: a cross-cultural comparison between mothers and fathers, Infancy 24(6): 893-910.
- Branger M.C.E., Emmen R.A.G., Woudstra M.J., Alink L.R.A. & Mesman J. (2019), Context matters: Maternal and paternal sensitivity to infants in four settings. Journal of Family Psychology, Journal of Family Psychology 33(7): 851-856.
- Sport instructrice (docent broga)