Kees van Putten
- Naam
- Dr. C.M. van Putten
- Telefoon
- +31 71 527 2727
- putten@fsw.leidenuniv.nl
- Faculteit der Sociale Wetenschappen
- Instituut Psychologie
- Methodologie & Statistiek
- Fagginger Auer M.F., Hickendorff M. & Van Putten C.M. (2018), Training Can Increase Students’ Choices for Written Solution Strategies and Performance in Solving Multi-Digit Division Problems, Frontiers in Psychology 9: e1644.
- Fagginger Auer M.F., Hickendorff M. & Van Putten C.M. (2016), Solution strategies and adaptivity in multidigit division in a choice/nochoice experiment: Student and instructional factors, Learning and Instruction 41: 52-59.
- Fagginger Auer M.F., Hickendorff M., Putten C.M. van, Béguin A.A. & Heiser W.J. (2016), Multilevel latent class analysis for large-scale educational assessment data: Exploring the relation between the curriculum and students' mathematical strategies, Applied Measurement in Education 29(2): 144-159.
- Rocha Lopes D., Van Putten C.M. & Moormann P.P. (2015), The impact of parental styles on the development of psychological complaints, Europe's Journal of Psychology 11(1): 155-168.
- Fagginger Auer M.F., Hickendorff M. & Van Putten C.M. (2015), Strategiegebruik bij rekenen afleiden uit het schriftelijk werk van basisschoolleerlingen, Pedagogische Studien 92(1): 9-23.
- Fagginger Auer M.F., Hickendorff M. & Van Putten C.M. (2013), Strategiegebruik bij het oplossen van vermenigvuldig- en deelopgaven. In: Scheltens F., Hemker B. & Vermeulen J. (red.), Balans van het reken-wiskundeonderwijs aan het einde van de basisschool 5 158-167.
- Hickendorff M., Van Putten C.M., Verhelst N.D. & Heiser W.J. (2010), Individual differences in strategy use on division problems: Mental versus written computation, Journal of Educational Psychology 102(2): 438-452.
- Van Putten C.M. & Hickendorff M. (2010), Strijd over het rekenonderwijs of inzicht in de rekenproblematiek? Een commentaar op de reactie van van den Heuvel-Panhuizen en Treffers, Tijdschrift voor Orthopedagogiek 49(2): 68-70.
- Hickendorff M., Heiser W.J., Van Putten C.M. & Verhelst N.D. (2009), How to measure and explain achievement change in large-scale assessments: A rejoinder, Psychometrika 74: 367-374.
- Hickendorff M., Heiser W.J., Van Putten C.M. & Verhelst N.D. (2008), Clustering nominal data with equivalent categories, Behaviormetrika 35(1): 35-54.
- Seegers G.H.J., Van Putten C.M. & Vermeer H.J. (2004), Effects of causal attributions following mathematics tasks on student cognitions about a subsequent task, The Journal of Experimental Education 72: 307-328.
- Van Putten C.M., Rademakers S., Beishuizen M. & Janssen J.J. (2004), Solution strategies for long division in Dutch primary schools. Beijing, China: Leiden University/Citogroep, Arnhem. [overig].
- Engels G.I., Duijsens I.J., Haringsma R. & Van Putten C.M. (2003), Personality disorders in the elderly compared to four younger age groups: A cross-sectional study of community residents and mental health patients, Journal of Personality Disorders 17: 447-459.
- Seegers G.H.J., Putten C.M. van & Brabander C.J. de (2002), Goal orientation, perceived task outcome and task demands in mathematic tasks: Effects on students' attitude in actual task settings, British Journal of Educational Psychology 72: 365-384.