Dianne Venneker
Promovendus
- Naam
- D. Venneker MSc
- Telefoon
- +31 71 527 4895
- d.venneker@fsw.leidenuniv.nl
- ORCID iD
- 0000-0001-7279-352X
Dianne werkt als Promovenda bij het Instituut Pedagogische Wetenschappen van de Universiteit Leiden. Dianne doet onderzoek naar de cognitieve processen die een rol spelen bij begrijpend lezen in het basisonderwijs.
Meer informatie over Dianne Venneker
Kort CV
Dianne Venneker heeft een research master Psychologie (specialisatie Cognitive Neuroscience) en een master Pedagogische Wetenschappen (specialisatie Applied Neuroscience in Human Development) afgerond aan de Universiteit Leiden. Sinds 2019 is zij werkzaam als promovenda bij de programmagroep Onderwijswetenschappen. Daarnaast verzorgt Dianne ook onderwijs en is ze betrokken bij de begeleiding van scriptieprojecten.
Onderzoek
Dianne doet onderzoek naar de cognitieve processen die een rol spelen bij begrijpend lezen in het basisonderwijs. Ze richt zich daarbij specifiek op het aanleren van tekstbegripsstrategieën zonder gebruik te maken van tekst, bijvoorbeeld aan de hand van video’s.
Promotor
- Prof. dr. P.W. van den Broek
- Dr. A. Helder (co-promotor)
Werkdagen
Maandag t/m vrijdag
Promovendus
- Faculteit der Sociale Wetenschappen
- Instituut Pedagogische Wetenschappen
- Onderwijswetenschappen
- Prochazkova E., Venneker D., Zwart R. de, Tamietto M. & Kret M.E. (2022), Conscious awareness is necessary to assess trust and mimic facial expressions, while pupils impact trust unconsciously, Philosophical Transactions of the Royal Society B: Biological Sciences 377(1863): 20210183.
- Kret M.E., Venneker D., Evans B., Samara I. & Sauter D. (2021), The ontogeny of human laughter, Biology Letters 17(9): 20210319.
- Venneker D., Helder A. & Broek P. van den (2021), Narrative comprehension across text, audio, and video in elementary school children. Spoken presentation at the (virtual) annual meeting of the Society for Text and Discourse. . The annual meeting of the Society for Text and Discourse 2 augustus 2021 - 4 augustus 2021.
- Broek P.W. van den, Helder A., KarlssonJ. & Venneker D. (2021), Effects of individual differences in children’s online reading comprehension processes on offline representation of text meaning: spoken presentation as part of the symposium on Reading comprehension for struggling readers: Processes, assessments, and interventions at PCRC (online). . The symposium on Reading comprehension for struggling readers: Processes, assessments, and interventions at PCRC 11 februari 2021 - 12 februari 2021.