Carmen Sergiou
Gast
- Naam
- Dr. C. Sergiou
- Telefoon
- +31 71 527 2727
- c.sergiou@fsw.leidenuniv.nl
Carmen Sergiou werkt als postdoc bij het Instituut Pedagogische Wetenschappen van de Universiteit Leiden. Momenteel werkt ze op het Virtual Burglary Project van Prof.Dr. van Gelder. Hierin is zij hoofdonderzoeker in de coördinatie en dataverzameling in vier verschillende penitentiaire instellingen (PI’s) in Nederland, waarbij ze werkt met virtual reality en eye-tracking in onderzoek met gedetineerde inbrekers.
Meer informatie over Carmen Sergiou
Kort CV
Carmen-Silva Sergiou heeft haar masterdiploma behaald met de master ‘Klinische Forensische Psychologie’ aan de Universiteit van Amsterdam. Na haar masters heeft Carmen een PhD gedaan aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Tijdens haar PhD onderzocht ze de effectiviteit van High-Definition transcranial Direct Current Stimulation (HD-tDCS) op het verhogen van empathische vaardigheden, het verlagen van agressie en het moduleren van elektrofysiologische responsen bij forensische patiënten met een verslavingsachtergrond. Voor haar proefschrift is ze een samenwerking aangegaan in Boston bij Harvard Medical School voor het leren coderen en het analyseren van elektro-encefalografie in rust (rsEEG)
Onderzoek
Haar onderzoeksinteresse focust zich op de intersectie tussen criminologie, forensische- en neuropsychologie. Haar grootste interesse ligt in het onderzoeken van het brein van (gewelddadige) delinquenten en forensische patiënten. Carmen draagt graag bij aan de ontwikkeling en implementatie van innovatieve behandelmethoden in de forensische gezondheidszorg.
Op dit moment werkt Sergiou als postdoc op het Virtual Burglary Project van Prof.Dr. van Gelder. Hierin is zij hoofdonderzoeker in de coördinatie en dataverzameling in vier verschillende penitentiaire instellingen (PI’s) in Nederland, waarbij ze werkt met virtual reality en eye-tracking in onderzoek met gedetineerde inbrekers.
Gast
- Faculteit der Sociale Wetenschappen
- Instituut Pedagogische Wetenschappen
- Neuropedagogiek en ontwikk. stoornissen