Benjamin Fogarty-Valenzuela
Universitair docent
- Naam
- Dr. B.L. Fogarty-Valenzuela
- Telefoon
- +31 6 2829 8903
- b.l.fogarty@fsw.leidenuniv.nl
- ORCID iD
- 0000-0003-1941-0547
Benjamin Fogarty-Valenzuela is universitair docent Culturele Antropologie en Ontwikkelingssociologie bij de Universiteit Leiden. Hij behaalde zijn PhD in Antropologie aan Princeton University. Hij werkte als Mansueto Institute Fellow aan de Universiteit van Chicago. Zijn huidige boekproject, Pedagogies of Occupation: Free Time, Professionalization, and Protest in Brazil, onderzoekt de politiek, pedagogie en politie van de jeugd in stedelijk Braziliƫ, en is gebaseerd op onderzoek dat is gepubliceerd in Current Anthropology.
Het volledige profiel en al het nieuws en publicaties zijn te vinden op de Engelstalige profielwebsite van Benjamin Fogarty-Valenzuela.
Universitair docent
- Faculteit der Sociale Wetenschappen
- Culturele Antropologie/ Ontw. Sociologie
- Fogarty B.L. (2024), TikTok and the politics of photographic time, Current Anthropology 65(2): 382-383.
- Fogarty-Valenzuela B. (2021), Sing with me, sing, brother, of América, Current Anthropology 62(2): 124-127.
- O'Neill KL & Fogarty-Valenzuela B (15 augustus 2021), Art of captivity: online exhibition. Toronto/Guatemala/São Paulo (University of Toronto). [webartikel].
- Fogarty-Valenzuela B, Gould E, Deal L, Taylor C & Tolbert J (18 mei 2021), Syllabus Archive: Teaching Ethnographic Research Methods : Virtual Ethnographic Field Research Methods. Cultural Anthropology Blog: Society for Cultural Anthropology. [blog].
- O’Neill K.L. & Fogarty B.L. (2020), Art of Captivity / Arte del Cautiverio. Canada: University of Toronto Press.
- Fogarty B.L. (2020), Camera Ocupa, Current Anthropology 61(1): 1-10.
- O'Neill K.L & Fogarty B.L. (2015), On the importance of having a positive attitude. In: Bourgois P., Scheper-Hughes N. & Auyero J. (red.) Violence at the urban margins.: Oxford University Press.
- O'Neill K.L. & Fogarty B.L. (2013), Verticality, Journal of the Royal Anthropological Institute 19(2): 378--389.