Leidse studenten analyseren Nederlandse debat over glyfosaat

Onderzoeksprogramma Zembla onderzoekt de toelating van glyfosaat in Europa. De controversiële onkruidverdelger is voor de komende tien jaar weer toegestaan, ondanks zorgen van wetenschappers. Studenten van de masteropleiding Governance of Sustainability analyseren het Nederlandse debat over glyfosaat.

In de aflevering van zondag 29 september, ‘Glyfosaat, de pr-machine’, onderzoekt Zembla het verhaal achter glyfosaat. Wetenschappers waarschuwen voor het middel vanwege een verhoogd risico op kanker en de ziekte van Parkinson. Hoe zit dat precies, en welke rol speelt de producent in de beeldvorming van het middel? De Leidse masterstudenten laten in een bijdrage zien hoe je documentatie rond glyfosaat kunt interpreteren en welke rol framing daarbij speelt.

Bekijk de hele uitzending bij BNNVARA