Een bijzondere theaterproductie markeert 50-jarige samenwerking tussen de Gemeente Oss en de Universiteit Leiden

Dit jaar staat de samenwerking tussen de gemeente Oss en de universiteit Leiden op het gebied van archeologie centraal. Zo waren er open dagen, tentoonstellingen en nu ook een bijzondere theaterproductie, ‘De Vorst van Oss,’ een initiatief van Oss Cultuur.

De voorstelling was geen saaie geschiedenis les, het verhaal speelt zich zelfs grotendeels af in het heden. “Mensen waren honderden jaren geleden niet echt anders dan wij nu, willen door anderen gezien worden en mogen ook na hun dood voortleven. Door het energieke spel, met enkele sterke visuele vondsten en geestige momenten, is het een aanstekelijke productie geworden,” Aldus het AD.

De theaterproductie heeft een groot stadsgezelschap bijeengebracht en bood regionaal talent een podium. De mix van amateurs en geschoolde spelers leverde een verbinding waar Oss trots op mag zijn. Een delegatie van de Faculteit der Archeologie was ook aanwezig bij de uitvoering.

Lees het volledige artikel op de website van het AD. (€)