Michiel Luining over de toekomst van Orbán in Europa

Het knettert al maanden binnen de Europese Volkspartij (EVP), maar komt het ook tot een ontploffing? Michiel Luining, docent aan het Instituut Bestuurskunde van Universiteit Leiden, geeft in Bureau Buitenland op NPO Radio 1 duiding over de schorsing van Fidesz, de partij van de Hongaarse premier Victor Orbán.

De Europese Volksparty stuurt aan op een schorsing van Fidesz, de partij van de Hongaarse premier Viktor Orbán, onder meer vanwege diens lastercampagne tegen Europees Commissievoorzitter Juncker en Europese partijgenoten. Meer dan 250 afgevaardigden stemden in Brussel over een voorstel om Fidesz te schorten en onder curatele te plaatsen. Hoe nu verder? Oost-Europadeskundige Michiel Luining over de ontstane situatie.

Beluister de uitzending met Michiel Luining van Bureau Buitenland hier.