Scriptieprijs
Levende Talen en het Expertisecentrum mvt hebben in 2009 de Gerard Westhoff-Taaldidactiekprijs ingesteld voor de beste scriptie op het gebied van vreemdetalendidactiek (in brede zin, inclusief de didactiek van literatuur en cultuur), geschreven door studenten aan Nederlandse lerarenopleidingen. Voor de prijs is een bedrag van 500 euro beschikbaar.
Winnaars:
- Martijn Prins (Universiteit Utrecht): The sergeant speaks: identifying the language needs of the Royal Netherlands Army
- Anna Rahmat (Universiteit Utrecht): El propio experto: inventar, invertir e investigar
Winnaar: Aylin Gülbeden (Hogeschool Arnhem en Nijmegen): Gamification in het leesvaardigheidsonderwijs
Juryrapport
Winnaaar: Suzanne Immers (Universiteit Utrecht): Kulturreflexives Lernen im Schüleraustausch.
Eervolle vermelding: Mathilde Boots (Fontys Lerarenopleidingen Sittard): Exploring EFL learners’ positive engagement in Task-Based Language Learning.
Winnaar: Carlo Valsecchi (Hogeschool van Amsterdam): Hide and Seek: Investigating inclusiveness in ESL textbook material and the teacher’s role in implementing inclusive education.
Winnaar: Liseth de Weerd (Rijksuniversiteit Groningen): Autobiografische Texte als Mittel zur Förderung der interkulturellen Kompetenz im Deutsch als Fremdsprache-Unterricht
Winnaars:
- Kitty Hock (Hogeschool Arnhem en Nijmegen): Doeltaal Voertaal. English Spoken here
- Niels van Wanrooij (Hogeschool Arnhem en Nijmegen): Le français spontané.
Winnaar: Kees van Ruremonde (Universiteit van Utrecht, lerarenopleiding Duits): Das Ruhrgebiet 'lernen', scriptie met lessenserie
Eervolle vermelding: Connie Helder, Michelle de Kleijn en Sanne Roosjen (Hogeschool van Amsterdam), I think, therefore I talk
Winnaar: Clauadia Onstein (Hogeschool Arnhem en Nijmegen, lerarenopleiding Frans): Leesvaardigheidsonderwijs op de iPad
Eervolle vermelding: Alissa den Drijver (Hogeschool van Amsterdam, lerarenopleiding Frans): Je parle un petit peu francais
Winaar: Dingena Blankenstein (Radboud Universiteit Nijmegen, lerarenopleiding Spaans): Observerend leren bij spreekvaardigheid Spaans in 4vwo - Overzicht door focus (zie ook de bijlagen).
Juryrapport
Winnaar: Lisanne van de Vinne (Hogeschool Arnhem en Nijmegen, lerarenopleiding Frans): Lezen onder de loep.
Winnaar: Eline van Moorsel (Universiteit van Amsterdam, Interfacultaire Lerarenopleidingen): Speeddaten als werkvorm ter verhoging van self-efficacy bij gespreksvaardigheid Frans
Eervolle vermelding: Maurien Burger (Radboud Universiteit Nijmegen, Instituut voor Leraar en School): Spreekvaardigheidsonderwijs mét ICT. Leuker, interessanter, beter, eigentijdser?
Juryrapport
Winnaar: Annelies Haijma (Hogeschool van Amsterdam): 'Duiken in een taalbad'- Onderzoek naar het gebruik van de doeltaal als voertaal op het Regius College
Eervolle vermelding: Merlijn van Giesbergen (Fontys Lerarenopleidingen Tilburg): ‘Je n’ose pas’ – Spreekangst bij Frans
Winnaar: Annika Groeneveld (Hogeschool van Amsterdam): Adjective or Adverb? Grammatical Terminology in the Foreign Language Classroom
Tweede prijs: Corina Pelgrim (Radboud Universiteit): De invloed van samenwerkend leren in het leesstrategieonderwijs op de motivatie en de resultaten voor leesvaardigheid bij leerlingen in de eindexamenklas havo en vwo.
Winnaar: Pieter van Duijvenbooden (Hogeschool van Amsterdam, Domein Onderwijs en Opvoeding)
Aanmoedigingsprijs: Susanne Mehlkopf (InHolland)