Studievoorlichting

Wassenaarseweg 52
2333 AK Leiden

Kom Proefstuderen bij Politicologie

Kom Proefstuderen bij de opleiding Politicologie en ervaar zelf hoe het is om te studeren. Dé manier om je te verdiepen in deze studie: of je nu twijfelt of een bevestiging zoekt van je studiekeuze. Je krijgt vooraf opdrachten om je voor te bereiden op de colleges of werkgroepen die je volgt op de dag zelf. Zo maak je kennis met de inhoud van de studie en ervaar je hoe je onderwijs krijgt op de universiteit.

Een ochtend in de collegebanken

Tijdens het Proefstuderen volg je als student proefcolleges, krijg je meer te horen over de arbeidsmarkt en kun je al je vragen stellen aan de docenten, studenten en studieadviseurs van Politicologie.

Programma 4 april 2024

09:00 – 10:00 Inloop (Centrale hal Pieter de la Court gebouw)

10:00 – 11:00 Hoorcollege

11:00 – 11:30 Politicologie/ Internationale Politiek studeren - Quiz en Q&A door Emma Breed

11:30 – 12:15 Lunch - Met studenten, docenten, studieadviseur en studievereniging SPIL

12:15 - 13:15 Werkgroep

13:15 – 13:30 Pauze

13:30 – 13:45 Rondleiding door het Pieter de La Court gebouw

Voorbereiding

Tijdens Proefstuderen gaat het er ook om dat je alvast een indruk krijgt van wat studeren zoal inhoudt. Daar hoort het voorbereiden van een werkgroep bij.

Wij vragen je om dit artikel te lezen als voorbereiding op het college.

Locatie & routebeschrijving

Contact

Heb je vragen over dit evenement? Of over Politicologie/Internationale Politiek studeren meer in het algemeen? Onze studentambassadeur Emma Breed gaat graag met je in gesprek: info.politicologie@fsw.leidenuniv.nl.

Data 2024-2025