Proefstuderen is geannuleerd

Van Steenis
Einsteinweg 2
2333 CC Leiden

Tot onze grote spijt zijn wij, na overleg met experts, genoodzaakt om Proefstuderen op 27 maart te annuleren in verband met het voorkomen van verdere verspreiding van het coronavirus.

We kijken op dit moment naar andere manieren om jou te informeren over de bacheloropleiding van jouw keuze. Daarover ontvang je later meer informatie van ons.

Onze excuses voor het ongemak.

Voor meer informatie over de maatregelen van de Universiteit Leiden bezoek onze website.

Een dag in de collegebanken

Tijdens het Proefstuderen kies je één van de twee interessante hoorcolleges en ga je zelf aan de slag in een practicum in één van onze professionele labaratoria. Daarnaast kun je al je vragen stellen aan de docenten en aan studenten die Archeologie studeren. Zo kun je checken of de opleiding Archeologie bij je past.

Bekijk het programma.

Huiswerk

Bij een echte studeerervaring hoort natuurlijk huiswerk! Bekijk het huiswerk van het college van je keuze hier beneden.

As preparation please visit the website/visual exhibition of ‘The Archaeology of a Byzantine City’.

Have a look at this website in order to familiarize yourself with the Byzantine Empire and the period of time. Browse to ‘Daily Lífe’, then to ‘The Byzantine House’ or to ‘Household Archaeology’, and then for instance to ‘Contexts of a House’, ‘Byzantine Diet’, ‘The Pottery’ or ‘Glazed Tablewares’.

The evidence shown on the website suggests archaeological examples of eating habits in the Byzantine Empire, but how are these visible? How can we learn what was consumed? And what can we say about taste and meaning in that period of time? Can you find other archaeological evidence and/or literature (articles, books) to enlarge our knowledge?

Please think about these questions so that we can discuss them during the lecture.

As preparation for the lecture please visit and explore the following websites:

Impressies van het proefstuderen

Locatie & routebeschrijving