Studievoorlichting

maandag 4 november 2024
Webinar: 14:00 - 15:00
Online

Online webinar over masteropleiding Transfusion Medicine and Cellular and Tissue Therapies

Deze Engelstalige webinar introduceert de master Transfusion Medicine and Cellular and Tissue Therapies van de Universiteit Leiden. Dit masterprogramma voorziet je van de nodige competenties om een sleutelrol te spelen in het opkomende gebied van transfusiegeneeskunde. Tijdens het webinar zullen we inhoudelijk dieper ingaan op wat de master inhoud en het veld van de transfusiegeneeskunde. Maar ook praktische zaken zullen aan bod komen zoals de structuur van het programma, toelating en aanmelding en het studenten profiel. Tot slot zullen we afsluiten met een elevator pitch een inhoudelijk onderwerp uit het programma.

De inschrijving opent binnenkort

Houd de website in de gaten om u aan te melden voor de webinar over de master Transfusion Medicine and Cellular and Tissue Therapies.

Op de hoogte gehouden worden? Meld u aan voor de nieuwsbrief

Uniek interdisciplinair programma

Deze online joint master is een samenwerking tussen Universiteit Leiden, Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC) en de Autonomous University of Barcelona. Door het volgen van deze opleiding ontwikkel je specifieke competenties in het analyseren en toepassen van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van transfusiegeneeskunde en celtherapieën. Dit masterprogramma voorziet je van de nodige competenties om een sleutelrol te spelen in het opkomende gebied van transfusiegeneeskunde. Het huidige concept omvat zowel transfusie van bloedbestanddelen als hematopoëtische transplantaties, cel- en weefseltherapie en immunotherapie. Gebieden die geïntegreerd zijn in het curriculum van deze master. Elke module wordt gegeven door experts uit het vakgebied en er is ruime mogelijkheden voor personalisatie van leerdoelen.

Meer informatie over het programma vind je op de Transfusion Medicine and Cellular and Tissue Therapies website.

Voor wie is de opleiding?

Dit programma is voor studenten en professionals uit het werkveld. Deze master kan je volgen in één jaar voltijd of twee jaar deeltijd, die leidt tot een joint master of science diploma van de Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) en de Universiteit van Leiden.

Door het volgen van deze opleiding ontwikkel je specifieke competenties in het analyseren en toepassen van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van transfusiegeneeskunde en celtherapieën. De samenwerking tussen de Universiteit Leiden, het LUMC en UAB is een van de sterkste internationale partnerschappen op het gebied van verspreiding van kennis op dit gebied. Het is een zeer beroepsgericht, multidisciplinair en internationaal programma.

Universiteit Leiden Academy

De Universiteit Leiden Academy brengt het universitair onderwijs voor professionals samen, van korte cursussen tot masteropleidingen. Onze toegewijde docenten bieden u wetenschappelijke kennis en vaardigheden die direct toepasbaar zijn in de professionele praktijk. Of u nu werkzaam bent in de wetenschap, overheid, zorg, juridische sector of het bedrijfsleven, wij hebben een opleiding die u verder helpt groeien.