Lezing

Lezing: De slechte staat van cybersecurity

• Bert Hubert
maandag 11 november 2024
De lezing duurt ongeveer een uur
Schouwburgstraat 2

De maatschappij draait op basis van computers, dus de veiligheid van die computers van het hoogste belang. Er moeten cursussen worden gevolgd over phishing, want het klikken op een enkele verkeerde link kan desastreus zijn. Zulke dingen accepteren we niet van andere technologieën en daar wordt de schuld als het fout gaat ook niet bij de gebruiker gelegd.

'De slechte staat van Cybersecurity' is een lezing die gaat over hoe kwetsbaar we zijn voor cyberaanvallen en wat er recent is misgegaan. Een goede cyberveiligheid is niet alleen afhankelijk van betere "compliance", maar ook van technologie en een beter begrip van de rol van mensen daarin is nodig.

Meer over

De lezing over Cybersecurity biedt inzicht in diverse aspecten die tijdens de leergang Terrorisme, Recht en Veiligheid (TRV) ook worden behandeld door docent Bert Hubert. De leergang TRV wordt twee keer per jaar aangeboden vanuit het Centre for Professional Learning van de Universiteit Leiden.

De Universiteit Leiden

Juist universiteiten zouden hier een grote rol in kunnen hebben. Er is daarom ook een speciale aandacht voor universiteiten, die ooit het internet en e-mail hebben uitgevonden, en zo hun eigen digitale werkplek hebben kunnen innoveren. Medewerkers van de Universiteit Leiden zijn ook van harte welkom om deel te nemen.

Meer weten over het Centre for Professional Learning?