Werken voor een internationale organisatie: alumni netwerkborrel met het NCIF

• Anita Conijn
woensdag 30 oktober 2024
Wijnhaven
Turfmarkt 99
2511 DP Den Haag
Zaal
Brasserie

Werken voor een internationale organisatie

Heb jij de Nederlandse nationaliteit en heb je interesse in een carrière bij een internationale organisatie en ben je benieuwd naar de mogelijkheden? NCIF (Nationaal Coördinator Internationale Functies) is hét startpunt voor meer informatie over dit onderwerp. Als onderdeel van het Ministerie van Buitenlandse Zaken zet NCIF zich in om de carrièrekansen van Nederlanders bij internationale organisaties (IO's) en de EU te vergroten en meer Nederlanders bij deze organisaties geplaatst te krijgen. Dat doen we onder meer door het bieden van informatie, bijvoorbeeld via onze website en tijdens (online) events.  Hierbij focust NCIF zich op een dertigtal prioritaire organisaties, waaronder de VN, NAVO, OVSE en de Wereldbank.

De sprekers

Anita Conijn is Nationaal Coördinator Internationale Functies en zal tijdens deze presentatie ingaan op de diverse IO's die er zijn en welke kansen zij bieden voor jonge professionals. Daarnaast vertelt ze waar je rekening mee moet houden als je bij een IO wilt werken - zowel voor als tijdens je sollicitatie. Willem Beks, voorlichter en kandidaatbegeleider binnen WerkenbijdeEU (onderdeel van bureau NCIF) zal daarnaast uitleg geven over de carrièremogelijkheden bij de diverse EU-instellingen. Na afloop is er ook gelegenheid om zelf vragen te stellen.

Programma en aanmelden

Deze bijeenkomst vindt plaats in de Brasserie van Campus Wijnhaven in Den Haag. Onder het genot van een hapje en een drankje zullen Anita Conijn en Willem Beks je meer vertellen over hun organisatie. Nadien is er voldoende tijd om vragen te stellen en te netwerken met de sprekers en je mede-alumni.

Je kunt je hier aanmelden voor deze bijeenkomst. We vragen een eigen bijdrage van 5 euro voor de borrel.*

*restitutie niet mogelijk.