Leiden Leadership Centre Scriptieprijs

Auditorium A0.06
De winnaars van de Leiden Leadership Centre Scriptieprijs 2023

Waarom deze prijs?

Het Leiden Leadership Centre (LLC) van de Universiteit Leiden heeft als doel om kennisontwikkeling op het gebied van leiderschap te bevorderen. Naast bestaand onderzoek en initiatieven rijken wij ook jaarlijks de Leiden Leadership Centre Scriptieprijs uit aan de top-scripties op het gebied van leiderschap. Met deze prijs willen we jong talent en divers leiderschapsonderzoek verder stimuleren.

Wie zoeken wij?

• Ben jij (oud-)student van de Universiteit Leiden?
  • Heb je een recente scriptie geschreven waar je trots op bent in academisch jaar?
  • Komt het thema leiderschap in je scriptie naar voren?
  • Zou je graag meer zichtbaarheid en erkenning voor je scriptie willen?
  • Denk je dat je scriptie in aanmerking komt voor een prijs?

Heb je deze vijf vragen met 'ja' beantwoord?
Meld je dan snel aan voor de Leiden Leadership Centre Scriptieprijs 2024!

Zend jouw scriptie in!

Wat zijn de criteria?

• Je scriptie moet beoordeeld zijn in het academisch jaar '23-'24 en een cijfer van 7,5 of hoger hebben gekregen.
  • De scriptie moet leiderschap of leiderschapsgedrag behandelen. Dit kan vanuit verschillende disciplines en perspectieven en is daarom niet gebonden aan een specifieke opleiding of faculteit.

Wat zijn de prijzen?

De 1e, 2e en 3e prijswinnaars ontvangen dinerbonnen ter waarde van respectievelijk €150, €75 en €50. De winnaar krijgt daarnaast een leiderschapsmentoringsdag aangeboden met een publiek leider uit de praktijk. En gaat naar huis met de Leiden Leadership Centre Scriptieprijs 2024 bokaal!

De prijsuitreiking vindt plaats in de middag van 22 oktober om tijdens de conferentie Publiek Leiderschap met Perspectief. Deze conferentie wordt gehouden aan de Schouwburgstraat 2 in Den Haag en is vrij toegankelijk voor deelnemers aan de scriptieprijs en masterstudenten van de Universiteit Leiden (na aanmelding via de website).

Tijdpad

Een jury van leiderschap professionals uit de praktijk en wetenschap maakt een selectie uit de ingezonden scripties en maakt op basis hiervan een shortlist.

• 23 september 2024: Uiterlijke inzenddatum scripties;
  • 10 oktober 2024: Bekendmaking shortlist;
  • 22 oktober  2024: Uitreiking Leiden Leadership Centre Scriptieprijs tijdens de conferentie Publiek Leiderschap met Perspectief.
Winnaar van de Leiden Leadership Centre Scriptieprijs 2023, Floortje Fontein