Alumni-activiteit

Zaal
Faculty Club

Wat is creatief?

Wat wordt er bedoeld als er in een vacature gevraagd wordt om een 'creatief' persoon? Misschien denk je wel dat je helemaal niet creatief bent? Creativiteit is een vaardigheid die steeds belangrijker wordt in onze samenleving waar continu gezocht wordt naar innovatieve oplossingen. Goed nieuws, net als een spier kun je creativiteit trainen.

Belangrijk: je hoeft geen enkele ervaring of affiniteit met creativiteit te hebben om mee te doen!

Over de workshop Creativiteit voor beginners

In deze workshop leer je op een laagdrempelige manier hoe je je creatieve geest kunt stimuleren. Door middel van verschillende opdrachten gaan we aan de slag met onderwerpen zoals het vergroten van je creatieve zelfvertrouwen, leren omgaan met je innerlijke criticus en uit je comfort zone stappen.

Alle oefeningen zijn gericht op zelfontwikkeling. Niks is goed of fout, het gaat er juist om om buiten de kaders te denken. Voorbeelden van opdrachten zijn begeleide improvisatie in beweging, vrij schrijven en tekenoefeningen, zowel in groepjes als individueel. Na afloop van de workshop is er een borrel waar je kunt bijpraten met andere jonge alumni onder het genot van een hapje en drankje.

De workshop wordt gegeven door Ayana Jung, creatief trainer, docent psychologie en creativiteitscoach. Ze heeft in Leiden de bachelor Psychologie gedaan en een master Talent Ontwikkeling en Creativiteit in Groningen. Haar bedrijf Brave Space Training en Coaching biedt verschillende workshops met elementen van onder andere improvisatietheater, mindfulness, beweging en vrij schrijven (www.bravespace.nl).

Ayana Jung

Programma en aanmelden

De avond ziet er als volgt uit:

18.30 - 19.00: ontvangst en kennismaking met koffie

19.00 - 21.00: workshop met pauze

21.00 - 22.00: alumni borrel

Aanmelden

Voor deze avond vragen we een eigen bijdrage van €10,-. Er is ruimte voor een beperkt aantal deelnemers (max. 30), dus wees er snel bij! Je kunt je aanmelden via deze link