Stijn Voskamp
Assistant professor
- Name
- Mr. S. Voskamp
- Telephone
- +31 71 527 8823
- s.voskamp@law.leidenuniv.nl
- ORCID iD
- 0000-0003-3852-5817
Stijn Voskamp joined the Institute pf Private Law as an Assistant Professor on 1 August 2018.
More information about Stijn Voskamp
Supervisors
Profile area
Voskamp (1989) studied law at Leiden University between 2007 and 2011. After completing her master's in Civil Law, she started working as a Junior Lecturer in Civil Law at Leiden Law School's Institute of Private Law. From 2012 onwards, she worked at this institute as a PhD candidate researching education law and civil law. Voskamp defended her PhD thesis on the educational agreement and obtained her PhD in 2018. For her thesis, Voskamp researches the educational relationship between pupils, parents and schools from a contractual point of view. Several contractual doctrines are applied to this legal educational relationship (such as the formation, determination of the content and the termination of a contract) while factoring in the public law regulation in educational laws. Topics at the interface of education law and civil law play a role in Voskamp’s current position as Assistant Professor.
Voskamp teaches various courses in Private Law that are part of the bachelor's degree in Law and master's degree in Civil Law. She also supervises bachelor's and master's theses.
Assistant professor
- Faculteit Rechtsgeleerdheid
- Instituut voor Privaatrecht
- Civiel recht
- Streefkerk J. & Voskamp S. (2023), Voorprocedures bij toelating, schorsing en verwijdering in het funderend onderwijs (deel 1), NTOR : Nederlands Tijdschrift voor Onderwijsrecht en Onderwijsbeleid 2023(1): 6-26 (NTOR 2023/3).
- Streefkerk J. & Voskamp S. (2023), Voorprocedures bij toelating, schorsing en verwijdering in het funderend onderwijs (deel 2), NTOR : Nederlands Tijdschrift voor Onderwijsrecht en Onderwijsbeleid 2023(2): 6-22 (NTOR 2023/10).
- Baaijens A.C., Jansen A.M.L., Streefkerk J. & Voskamp S. (2023), Voorprocedures bij toelating, schorsing en verwijdering in het funderend onderwijs (deel 3), NTOR : Nederlands Tijdschrift voor Onderwijsrecht en Onderwijsbeleid 2023(3): 7-21 (NTOR 2023/19).
- Pannebakker E.S., Pluut H., Voskamp S. & Zanger W.S. de (2022), Empirical legal studies in the law school curriculum in the Netherlands: what is the state of the art and where do we go from here?, The Law Teacher 56(3): 384-403.
- Streefkerk J., Voskamp S. & Jansen A.M.L. (2022), Uniformering van voorprocedures bij toelating, schorsing en verwijdering in het funderend onderwijs: eindrapportage. Uitgave van het Expertisecentrum Onderwijsgeschillen no. 18. Utrecht: Expertisecentrum Onderwijsgeschillen.
- Pannebakker E.S., Pluut H., Voskamp S. & Zanger W. de (2021), Empirical Legal Studies in het juridisch onderwijs: waar staat Nederland en hoe nu verder?, Recht der Werkelijkheid 42(1): 67-87.
- Pannebakker E.S., Voskamp S., Zanger W.S. de & Pluut H. (2020), Onderweg naar morgen – een inventarisatie van empirische onderzoeksmethoden in juridisch onderwijs. Rapport t.b.v. de Stimuleringsactie Empirical Legal Studies fase II (dossiernummer SGWDB-2018) . Leiden: Platform Empirical Legal Studies.
- Castermans A.G. & Voskamp S. (2020), Verzuim en tekortkoming uitgelegd. In: Breedveld-de Voogd C.G., Castermans A.G., Krans H.B. & Wissink A. (Eds.), Sluitertijd – Reflecties op het werk van Jaap Hijma. Deventer: Wolters Kluwer. 125-136.
- Voskamp S. (2019), Proefschrift. Drie stellingen. Onderwijsovereenkomst, WPNR: Weekblad voor privaatrecht, notariaat en registratie 2019(7248): 560-564.
- Voskamp S. (2019), De onderwijsovereenkomst in het onderwijs, School en wet 2019(3): 21-27.
- Voskamp S. (13 December 2018), Onderwijsovereenkomst : contractenrechtelijke leerstukken toegepast op de rechtsverhouding tussen school, leerling en ouders in het primair en voortgezet bekostigd onderwijs (Dissertatie. Insittute of Private Law, Faculty of Law, Leiden University) Meijers-reeks no. MI-312. Den Haag: Boom Juridisch. Supervisor(s) and Co-supervisor(s): Castermans A.G., Knigge M.W.
- Voskamp S. (2017), De opschortingsbevoegdheid in het onderwijs, Nederlands Tijdschrift voor Burgerlijk Recht 2017(7): 212-219 (NTBR 2017/31).
- Voskamp S., annotation: Rb. Noord-Nederland 18 June 2014, no. C-17-125557 - HA ZA 13-65, ECLI:NL:RBNNE:2014:3076. Overmeester 2016(1): 16-20 (Opschortingsbevoegdheid uit Boek 6 BW toegepast in verhouding onderwijsinstelling en leerling).
- Voskamp S. (2016), Opschorting en schorsing in het onderwijs: een van tweeën of van tweeën één?. In: Boom W. van, Breedveld-de Voogd C., Castermans A.G., de Deugd-Dijkman M. & Hijma J. (Eds.), Een kwart eeuw - privaatrechtelijke opstellen aangeboden aan prof. mr. H.J. Snijders ter gelegenheid van zijn emeritaat. Deventer: Wolters Kluwer. 425-451.
- Beumers M.T., Breedveld C.G., Castermans A.G., Cornelissen E.J.M., Graaff R. de, Haentjens M., Hermeling J.J.H., Linden T. van der, Veldt G.M., Voskamp S. & Weide J.A. van der (2016), Understanding private law. On the work of Hans Nieuwenhuis, 1944-2015. In: Breedveld-de Voogd C.G., Castermans A.G., Knigge M.W., Linden T. van der & Oever H.A. ten (Eds.), Core Concepts in the Dutch Civil Code, Continuously in Motion. BW Krant Jaarboek no. 30. Deventer: Wolters Kluwer. 1-14.
- Ribbers P.L.F. & Voskamp S. (2016), Contractenrecht, Ars Aequi KwartaalSignaal 2016(138): 7977-7978.
- Voskamp S. (2015), Onderwijsovereenkomst: tripartiet of niet. Een verkenning van de betrokken partijen bij een onderwijsovereenkomst in het primair en voortgezet onderwijs. In: Breedveld-de Voogd C.G., Castermans A.G., Knigge M.W., Linden T. van der, Nieuwenhuis J.H. & Oever H.A. ten (Eds.), De meerpartijenovereenkomst. BW Krant Jaarboek no. 29. Deventer: Kluwer. 211-233.
- Voskamp S. (2015), Onrechtmatige daad, Ars Aequi KwartaalSignaal (135): 7765-7766.
- Voskamp S. (2015), Contractenrecht, Ars Aequi KwartaalSignaal (134): 7695-7696.
- Beumers M.T., Breedveld-de Voogd C.G., Castermans A.G., Cornelissen E.J.M., Graaff R. de, Haentjens M., Hermeling J.J.H., Linden T. van der, Veldt G.M., Voskamp S. & Weide J.A. van der (2015), Hoe begrip van burgerlijk recht mogelijk is. Over het werk van Hans Nieuwenhuis, Ars Aequi 65(9): 835-840.
- Mohammad A.H.A., Oever H.A. ten & Voskamp S. (16 January 2015), Caught in the middle. Public and private aspects of legal relationships in healthcare and education. Leiden Law Blog. Leiden: Leiden University. [blog entry].
- Voskamp S. (2014), Contractenrecht, Ars Aequi KwartaalSignaal (130): 7401-7402.
- Voskamp S. (2014), Goederenrecht, Ars Aequi KwartaalSignaal (132): 7558-7559.
- Voskamp S. (2014), Onrechtmatige daad, Ars Aequi KwartaalSignaal (131): 7473-7474.
- Voskamp S. (2013), Goederenrecht, Ars Aequi KwartaalSignaal (128): 7269-7270.
- Voskamp S. (2013), Verzuim en ingebrekestelling in het licht en de duisternis van de redelijkheid en billijkheid, Tijdschrift voor Privaatrecht 2013(2): 1263-1278.
- Sarneel R. & Voskamp S. (21 November 2013), Passend onderwijs Kinderombudsman. Den Haag. [lecture].
- Voskamp S. (2013), Onrechtmatige daad, Ars Aequi KwartaalSignaal (127): 7197-7198.
- Castermans A.G., Voskamp S. & Sarneel R. (2012), Het kind van de vordering. In: Laemers M. (Ed.), Geschilbeslechting in het onderwijs (preadvies Nederlandse Vereniging voor Onderwijsrecht). Den Haag: SDU. 13-55.
- Voskamp S. (2012), Onderwijsinstelling aansprakelijk voor ontoereikende dekking van schoolongevallenpolis? Enkele beschouwingen naar aanleiding van HR 28 oktober 2011, LJN BQ2324, RvdW 2011, 1313 (Beganovic/Stichting ROC van Twente), Maandblad voor Vermogensrecht 2012(4): 107-115.
- Hollander P.W. den & Voskamp S. (2012), Goederenrecht, Ars Aequi KwartaalSignaal (123): 6907-6909.
- Redacteur NTOR, redactionele werkzaamheden en schrijven van bijdragen
- Cursus aansprakelijkheid in het onderwijs verzorgen
- Cursussen op het gebied van cviel recht en onderwijsrecht verzorgen