Sandra Karten
Teaching methodologist for Classical Languages
- Name
- S.M. Karten MA
- Telephone
- +31 71 527 6547
- s.m.karten@iclon.leidenuniv.nl
- ORCID iD
- 0000-0003-2509-9740
Sandra Karten is a PhD student at the Leiden University Center for the Arts in Society. She also works as a Teaching Methodologist Classics and supervisor at ICLON.
Teaching methodologist for Classical Languages
- ICLON
- Opleiden
External PhD Candidate
- Faculty of Humanities
- Centre for the Arts in Society
- Griekse T&C
- Karten S.M. (2024), Stylistic innovation of school teachers: an impossible task?. Stylistic Innovation Classical studies and beyond (University of Amsterdam). [conference paper].
- Karten S.M. (2024), ‘En dan moeten we ook nog vakoverstijgend werken…’: Kansen en uitdagingen van vakoverstijgend onderwijs op het gymnasium, Lampas. Tijdschrift voor classici 57(2): 152-175.
- Valk J. Karten S.M. (2024), Docenten en didactisch onderzoek: Een uitdagend krachtenveld (workshop) (Symposium Dudoc-Alfa '21). [other].
- Karten S.M. (2023), Vakoverstijgend onderwijs op het Gymnasium. Amstelveen. [poster].
- Karten S.M. (2023), Vakoverstijgend onderwijs op het gymnasium. Onderwijs Research Dagen 2023 'Kans op Balans', Amsterdam. 5 July 2023 - 7 July 2023. [conference poster].
- Schulz V., Adema S., Gils L. van, Karten S.M. & Baumann H. (2023), Latein in interdisziplinären Lehrplänen: ergebnisse eines deutsch-niederländischen Austauschs (Universität Leiden, 5. April 2023), Forum Classicum - Zeitschrift für die Fächer Latein und Griechisch an Schulen und Universitäten (2): 134-140.
- Karten S.M. (2022), Vakoverstijgend onderwijs op het gymnasium: De term samenhang ontleed, Amphora 41(3): 8-11.
- Karten S.M. (24 November 2021), Of Classics and Curricular Cobwebs: Towards the Development of Interdisciplinary Teaching in Dutch Gymnasia. Classics and Classical Civilisation. Leiden: Leiden Arts in Sociey Blog. [blog entry].
- Karten S.M. (2015), Ovidius lezen: voor iedereen net even anders: Een onderzoek naar het effect van differentiëren op de leesvaardigheid en motivatie van leerlingen in de bovenbouw, Lampas. Tijdschrift voor classici 48(3): 314-325.