Peter Kop
Vakdidacticus Wiskunde
- Name
- Drs. P.M.G.M. Kop
- Telephone
- +31 71 527 3470
- p.m.g.m.kop@iclon.leidenuniv.nl
- ORCID iD
- 0000-0002-5721-7409
Research
Many students have difficulties to read and give meaning to algebraic formulas. Peter Kop's study explores whether graphing formulas with pen and paper will improve students’ ability to reason with algebraic formulas.
Vakdidacticus Wiskunde
- ICLON
- Opleiden
- Kop P.M.G.M., Janssen F.J.J.M., Drijvers P.H.M. & Driel J.H. van (2021), Promoting insight into algebraic formulas through graphing by hand, Mathematical Thinking and Learning 23(2): 125-144.
- Kop P.M.G.M. (18 November 2020), Graphing formulas by hand to promote symbol sense: Becoming friends with algebraic formulas (Dissertatie, Leiden University Graduate School of Teaching (ICLON), Leiden University) ICLON PhD Dissertation Series. Supervisor(s): Janssen F.J.J.M., Drijvers P.H.M. & Driel J.H. van.
- Kop P.M.G.M., Janssen F.J.J.M., Drijvers P.H.M. & van Driel J.H. (2020), The relation between graphing formulas by hand and students’ symbol sense, Educational Studies in Mathematics 105: 137-161.
- Kop P.M.G.M. (2018), Statistiekonderwijs in de onderbouw voor vandaag en morgen. In: Bruin-Muurling G., Eerde D. van, Galen F. van, Gravemeijer K. & Stiphout I. van (Eds.), Statistiekonderwijs voor morgen. Utrecht.
- Wesker L. & Kop P.M.G.M. (2018), Met wijsheid en mildheid, Euclides 95(5): .
- Kop P.M.G.M., Janssen F.J.J.M., Drijvers P. & Driel J. van (2018), Graphing formulas with pen and paper by experts (and students). [conference poster].
- Kop P.M.G.M., Wesker L. & Vogels H. (2018), Mild en rechtvaardig wiskunde B examens corrigeren. [other].
- Gravemeijer K., Galen F. van & Kop P.M.G.M. (2018), Statistiek voor morgen. [other].
- Streun A. van & Kop P.M.G.M. (2017), Ontwerpen van wiskundige denkactiviteiten bovenbouw havo-vwo. Enschede: SLO publicaties.
- Soto y Koelemeijer G., Janssen F.J.J.M. & Kop P.M.G.M. (2017), Shaping Mathematics into Stories by means of Propp’s Narratemes, Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education 14(2): 657-669.
- Kop P.M.G.M, Janssen F.J.J.M, Drijvers P.H. & Driel J.H. van (2017), Graphing formulas: unraveling experts’ recognition processes, The Journal of Mathematical Behavior, 45: 167-182.
- Kop P.M.G.M. (2017), Teaching the graphing of formulas to improve students' symbol sense, Mathematics Education beyond 16: Pathways and Transitions. CETL-MSOR Conference 10 July 2017 - 12 July 2017. Birmingham: CETL-MSOR Conference (10/07/2017-12/07/2017).
- Streun A. van & Kop P.M.G.M. (2017), Het ontwerpen van wiskundige denkactiviteiten onderbouw havo-vwo. Implementatie examenprogramma havo/vwo 2015. Deventer: SLO.
- Kop P.M.G.M. & Streun A. van (2016), Wiskunde. In: Janssen F.J.J.M., Hulshof H. & Veen K. van (Eds.), Uitdagend gedifferentieerd vakonderwijs. Leiden/Groningen: Universiteit Leiden/Universiteit Groningen. 283-306.
- Streun A. van & Kop P.M.G.M. (2016), Ontwerpen van wiskundige denkactiviteiten bovenbouw havo-vwo Implementatie examenprogramma havo-vwo 2015. In: , SLO publicaties. Enschede: SLO.
- Kop P.M.G.M., Janssen F.J.J.M., Drijvers P. & Van Driel J.H. (2016), Recognition and heuristics in graphing formulas. 13th International Congress on Mathematical Education 24 July 2016 - 31 July 2016.
- Kop P.M.G.M., Janssen F.J.J.M., Drijvers P., Veenman M. & Van Driel J.H. (2015), Identifying a framework for graphing formulas from expert strategies, Higher Education 39: 121-134.
- Kop P.M.G.M., Janssen F.J.J.M., Drijvers P.H., Veenman M.V. & Van Driel J.H. (2015), Identifying a framework for graphing formulas from expert strategies, The Journal of Mathematical Behavior, 39: 131-134.
- Barneveld E. van, Boer W., Giessen C. van de, Kop P.M.G.M. & Ree H. van der (2015), Modules wiA havo domein statistiek. Lesmateriaal ontwikkeld in het kader van de nieuwe examenprogramma’s.
- Broek L. van den, Geurtz T., Haandel M. van, Hombergh D. van den, Kop P.M.G.M., Reuling H. & Smaalen D. van (2015), Wageningse methode Klas 4 VWO wisA, wisB, havo A, havo B. Lesmateriaal ontwikkeld in het kader van de nieuwe examenprogramma’s.