Floris Velema
Teaching Methodologist for Philosophy
- Name
- F.P. Velema MA
- Telephone
- +31 71 527 6488
- f.p.velema@iclon.leidenuniv.nl
Teaching Methodologist for Philosophy
- ICLON
- Opleiden
- Velema F.P. & Berg D.Y. van den (2023), Debating civil disobedience: a proposal for a general approach to debating ethical dilemmas. In: Velema F.P., Berg D.Y. van den & Kienstra N.H.H. (Eds.), Debating ethical dilemmas in the classroom. Leusden: ISVW Uitgevers. 34-84.
- Velema F.P. (2022), The benefits of teaching philosophy through debate. In: Velema F.P. (Ed.) Debate / Philosophy: How to start debating in the philosophy classroom. Leusden: ISVW Uitgevers.
- Velema F.P. (2022), Debat als conceptuele cartografie. In: Kessels J., Ruiter J.E. & Stegmann L. (Eds.), Hoog spel: filosoferen in de praktijk. Leusden: ISVW Uitgevers. 276-280.
- Velema F.P. & Groza T. (2021), Het schrijven van een filosofisch essay. In: Berendsen D.J., Kienstra N.H.H., Poortier K. & Rombout F. (Eds.) Filosofie op school: Handboek vakdidactiek filosofie. Amsterdam: Boom uitgevers. 215-223.
- Münnix G., Busch W. & Velema F.P. (2021), The International Association for Philosophy Teachers at Schools and Universities: A non-profit organization for the promotion of philosophical education and its activities, Bollettino della Società Filosofica Italiana 232: 63-78.
- Kienstra N.H.H. & Velema F.P. (2019), ethics.community: Exploring how ethics is taught in secondary schools across Europe, Europa Forum Philosophie 68: 26-37.
- Velema F.P. (2015), Filosoferen is creëren: Aanzet tot een Deleuziaanse didactiek. In: Visser A. & Kusters F.I. (Eds.) Verwonderenderwijs: Filosofie en onderwijs. Leusden: ISVW Uitgevers. 113-117.
- Editorial board member
- Voorzitter