Anneke Wurth
Teaching Methodologist for Dutch
- Name
- Drs. J.G.R. Wurth
- Telephone
- +31 71 527 7162
- j.g.r.wurth@iclon.leidenuniv.nl
- ORCID iD
- 0009-0009-4632-1524
- ICLON
- Onderzoek
Teaching Methodologist for Dutch
- ICLON
- Onderzoek
- Wurth J.G.R., Tigelaar E.H., Hulshof H.,Jong J. de & Admiraal W.F. (2022), Teacher and student perceptions of L1-oral language lessons in Dutch secondary education, L1-Educational Studies in Language and Literature 22: 1-27.
- Wurth J.G.R., Tigelaar E.H., Hulshof H., Jong J.C. de & Admiraal W.F. (2019), Key elements of L1-oral language teaching and learning in secondary education. A literature review, L1-Educational Studies in Language and Literature 19: 1-23.
- Hulshof H. & Wurth J.G.R. (2018), Nederlands in perspectief. In: Janssen F.J.J.M., Hulshof H. & Veen K. van (Eds.), Wat is echt de moeite waard om te onderwijzen? Een perspectiefgerichte benadering 55-80.
- Hoekstra S., Piët J. & Wurth J.G.R. (2018), Goed gebekt: gemotiveerd en zichtbaar leren spreken in de lespraktijk. Mottart A. & Vanhooren S. (Eds.), 32ste HSN-CONFERENTIE. : HSN. 234-238.
- Wurth J.G.R., Admiraal W.F., Jong J.C. de, Hulshof H. & Tigelaar E.H. (2017), Ontwerpcriteria voor effectief spreekvaardigheidsonderwijs: de rol van feedback. Mottart A. & Vanhooren S. (Eds.), 31ste conferentie onderwijs Nederlands. HSN-Conferentie Onderwijs Nederlands 18 November 2016 - 19 November 2016 no. 31. Gent: HSN. 83-87.
- Wurth J.G.R., Jong J.C. de, Hulshof H., Tigelaar E.H. & Admiraal W.F. (2016), Naar een betere mondelinge taalvaardigheid, het belang van feedback!, Bundel HSN. HSN-Conferentie Onderwijs Nederlands 18 November 2016 - 19 November 2016 no. 30. Den Haag: Taalunie.
- Wurth J.G.R., Logt A. van der, Coppen P.A. & Hulshof H. (2016), Nederlands. In: Janssen F.J.J.M., Hulshof H. & Veen K. van (Eds.), Uitdagend gedifferentieerd vakonderwijs. Leiden/Groningen: Universiteit Leiden/Universiteit Groningen. 141-156.
- Wurth J.G.R., Jong J.C. de, Hulshof H., Tigelaar E.H. & Admiraal W.F. (2016), Naar een betere mondelinge taalvaardigheid, het belang van feedback!. Mottart A. & Vanhooren S. (Eds.), HSN-bundel 2016. no. 30.