Niels Blokker en Brian McGarry organiseren congres in het teken van honderdjarig bestaan INTERPOL

Op 12 april 2024 heeft Prof. Niels Blokker, houder van de Schermers-leerstoel en hoogleraar Internationaal Institutioneel Recht, samen met Dr. Brian McGarry, universitair docent Internationaal Publiekrecht, een uniek congres georganiseerd op het hoofdkantoor van de Internationale Politie Organisatie (INTERPOL) in Lyon, Frankrijk.

INTERPOL heeft de Universiteit Leiden aangetrokken als enige academische partner bij de ontwikkeling van dit congres in het teken van het honderdjarig bestaan van INTERPOL ('INTERPOL at 100: Improving the Organization's Legal Framework'). Prof. Blokker en Dr. McGarry hebben gedurende een jaar met INTERPOL overlegd hoe een academisch evenement inzichten kon bevorderen in de uitdagingen die voortvloeien uit zijn atypische juridische kader en status.

Ga voor het volledig bericht naar de Engelse pagina.